۱۳۹۲ بهمن ۶, یکشنبه

سیاست "جدید" واپسگرایان!



حکام جمهوری اسلامی از سیاست "فرزند کمتر، زندگی بهتر" عدول کرده‌اند و شعار جدیدشان عبارتست از "فرزند بیشتر، زندگی شادتر" آری این شعار جدید و سیاست تازه‌ی حکام جمهوری اسلامی است

 به‌ گفته‌ی مقامات ایران، طبق تحقیقاتی که‌ پیرامون میزان جمعیت ایران انجام شده‌، جامعه‌ی ایران بسوی پیری گام برمی دارد و گفته‌ می‌شود که‌ سال 1410 وارد مرحله‌ی نخست پیری خواهد شد. این امر موجب گشته‌ که‌ سیاستگذاران و تصمیم گیرندگان کشور بمنظور پیشگیری از این پدیده‌ به‌ اقدامات عاجلی دست بزنند تا از پیر شدن جامعه‌ی ایران جلوگیری کنند، نظیر: مراقبتهای پزشکی و کنترل رایگان زنان از همان اوان بارداری تا دو سال پس از زایمان، افزایش مرخصی زایمان از شش ماه‌ به‌ نه‌ ماه‌ و 21 ماه‌ مرخصی بدون حقوق برای مادران و نیز دو هفته‌ مرخصی زایمان برای مردان و مجموعه‌ی تسهیلات دیگر .
علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی از سیاستهای رژیم نسبت به‌ کنترل جمعیت کشورانتقاد دارد و تداوم این سیاست را در دهه‌ی هفتاد، خطا می‌‌داند و می‌گوید که‌ من نیز نظیر دیگر مقامات کشور در این خطا شریک هستم و باید از خداوند طلب بخشش کنیم.
رهبر جمهوری اسلامی بمنظور عقب نشینی از سیاست کنترل جمعیت، مرداد ماه‌ امسال دستوراتی صادر کرد و سپس وزارت بهداشت کلیه‌ی تصمیمات پیشین در رابطه‌ با کنترل جمعیت را بی‌اعتبار دانست و مجلس شورای اسلامی نیز لایحه‌ی تنظیم خانواده‌ را علیرغم آنکه‌ چندین سال بود برای آن فرهنگ سازی می‌شد، بدون توجه‌ به‌ تأثیرات مخرب این تصمیم جدید ملغی نمود.
جامعه‌ی امروز ایران در حال گذار از سنت بسوی مدرنیته‌ است. مبنای فکری، اندیشه‌های کلیشه‌ای، شیوه‌ او ویژگی زندگی و رفتار مردان و زنان، همگی با خانواده‌ و پیشینیان خود تفاوت چشمگیر دارند. روابط خانوادگی در مقایسه‌ باگذشته‌ ضعیفتر شده‌، فرد گرایی گسترش یافته، زنان در کلیه‌ی عرصه‌های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی و... حظور چشمگیری دارند و شمار زنان تعصیلکرده‌ در مقاطع بالای تحصیلی افزایش پیدا کرده‌است. 93 درصد از جمعیت ایران باسواد هستند. 217 درصد از مردان و 417 درصد از جمعیت زنان دارای مدرک تحصیلی بالا هستند. کاربران انترنت درایران 11 میلیون و 221 نفر و 433 در صد از خانواده‌ها دارای کامپیوتر می‌باشند. کاربران اینترنت 30 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و... این آمارها می‌تواند نشانگر تحول فرهنگی عمیقی در جامعه‌ی ایران باشند.
مادامیکه‌ ساختار اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و اقتصادی دستخوش تغیر شده‌، سیاست جمهوری اسلامی در خصوص افزایش جمعیت نمی‌تواند بسادگی پیاده‌ شود و مورد استقبال مردم واقع گردد. مردم کودکان را به‌ دنیا نمی‌آورند تا جسم نهیفشان در سرما و گرمای طاقت فرسا در خیابانها و کوره‌ پز خانه‌ها به‌ تحلیل برود!
اکنون نیزهزاران نفر در شهرها وجود دارند که‌ جایی برای زیستن ندارند، هزاران خانواده‌ وجود ندارد که‌ برای سیر کردن شکمشان محتاج یک قرص نان هستند، هزاران خانواده‌ وجود دارند که‌ از تأمین هزینه‌های درمان و مداوای فرزند مریضشان عاجز و درمانده‌ می‌باشند.
جمهوری اسلامی که‌ پیر شدن جامعه‌ی ایران هراس دارد و به‌ همین دلیل تصمیمات عاجلی اتخاز می‌نماید، آیا اگر فکری به‌ حال این همه‌ کودک بی‌نوای خیابانی می‌کرد، بهتر نبود؟ امروز جامعه‌ی ایران با بحرانها و ناهنجاریای اجتماعی فراوانی دست و پنجه‌ نرم می‌کند، نظیر بیکاری، فقر، فساد، اعتیاد، قاچاق مواد مخدر، دزدی، بالا بودن هزینه‌ی زندگی و... آیا بهتر نبود فعلا راه‌ چاره‌ای برای این مشکلات و معضلات بیابد، تا تداوم بدون نگرانی به‌ آینده‌ی کودکی  بیندیشد که‌ قصد به‌ دنیا آوردنش را دارند؟
در حال حاظر بیمه‌ی حمایت از زنان باردار هیچ سودی در بر ندارد، زیرا خانواده‌ (زن و مرد) هنگایکه‌ با چشم خود شاهد این همه‌ فلاکت و سیه‌ روزی هستند و بارگ و پوست آنها را احساس می‌کنند، چگونه‌ می‌توانند کودکان بیشتری را وارد این محیط ناهنجار نمایند.
آمارها از سایت رادیو کوچه‌ نقل شده‌اند
درشماره‌ی٦٢٤  روزنامه «کوردستان» منتشر شده‌ است
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر